Studiu eResearch: Comportamente de utilizare a retelelor sociale din Romania

Studiu eResearch: Comportamente de utilizare a retelelor sociale din Romania

Studiul "Comunicarea dintre brand si consumator in social media", desfasurat de eResearch, a analizat modul in care utilizatorii romani de retele sociale interactioneaza cu marcile si principalele comportamente care ii caracterizeaza in utilizarea retelelor sociale, informeaza un comunicat emis de eResearch pentru IQads.

Dupa ce am abordat rezultatele studiului ce indica asteptarile utilizatorilor romani de la brandurile din social media, astazi abordam subiectul comportamentelor de consum ale retelelor sociale in Romania in fucntie de notorietatea retelelor, frecventa si durata accesarii acestora si orele din zi cand sunt cele mai accesate.

Notorietatea retelelor sociale pentru publicul din Romania
Cea mai populara retea de socializare ramane Facebook, ce are o rata de notorietate spontana de 83% si o rata de folosire de 82%. Diferente notabile se observa in cazul Twitter, unde notorietatea asistata este de 92%, insa doar 13% dintre respondenti au declarat ca au cont in aceasta retea.

Mai recent lansata retea Google+ pare sa traverseze o periodata de “cutting through” fata de retelele care au deja o imagine consolidata pentru consumatorii romani, fiind inca destul de putin populara in Romania – 68% dintre utilizatori au auzit de ea si doar 21% au cont.

YouTube si Trilulilu nu sunt percepute ca fiind retele sociale: 82%, respectiv 77% dintre respondenti mentioneaza asistat YouTube si Trilulilu, dar nu si spontan.

Frecventa si durata consumului de retelele sociale
Respondentii au declarat ca petrec cel mai mult timp pe Facebook si Youtube, urmate de Google+ si Netlog.

Cei mai multi dintre utilizatorii celor doua retele petrec mai mult de 30 de minute in retea la o accesare: 35%, respectiv 36% dintre useri acorda intre 30-60 de minute navigarii la o sesiune.

Pe de alta parte, sesiunea de accesare pentru LinkedIn, Hi5, TPU, Neogen, Google+ si pentru alte retele sociale este mai scurta de 30 de minute.

In ceea ce priveste comportamentul de accesare a retelelor sociale disociat in functie de sex, se pot individualiza doua segmente cu comportamente usor diferite: un segment de utilizatori care petrec mai mult de 3 ore la o accesare a retelelor sociale si un alt segement compus in egala masura din femei si barbati ce aloca sub 60 de minute unei sesiuni.

In primul segment barbatii prefera sesiunile mai lungi: 26% dintre barbati petrec mai mult de 3 ore la o accesare, in timp ce 19% dintre utilizatorii femei aloca un timp similar.

Nu se remarca diferente semnificative intre segmentele de varsta in privinta comportamentului de accesare (timp petrecut la o accesare).

Orele de accesare ale retelelor sociale


Pentru accesarea retelelor sociale se remarca doua intervale preferate: 19.00-23.00 (cu cea mai mare audienta) si 10.00-14.00 (cu un numar mai redus de utilizatori prezenti online).

Cei mai multi dintre utilizatori prefera sa acceseze retelele sociale atunci cand sunt intr-un spatiu confortabil, in principal, de acasa. In raport cu varsta, acest comportament poate fi identificat la toate segmentele de varsta analizate.

20% dintre utilizatorii intervievati acceseaza retelele sociale atunci cand sunt la birou/serviciu si au timp liber sau in pauzele prestabilite.

46% din respondenti cu varste intre 16-20 de ani acceseaza cel putin o data pe saptmana retelele sociale atunci cand sunt la scoala.

Verificarea contului in timpul calatoriei cu mijloacele de transport in comun este mai degraba caracteristica pentru persoanele cu varste pana in 30 de ani.

Studiul eResearch a fost realizat pe 886 de respondenti cu varste intre 16 si 49 de ani si este reprezentativ pentru populatia de utilizatori de internet a Romaniei din mediul urban.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related